از تام کروز ستاره سینما چه می دانید؟

در سال 1976، اگر به دانشجوی چهارده ساله فرانسیسکن، توماس کروز ماپوتر چهارم می گفتید که روزی در آینده ای نه چندان دور او تام کروز، یکی از 100 ستاره برتر سینما در تمام دوران خواهد بود، احتمالاً پوزخند می زد.

و به شما گفت که جاه طلبی او پیوستن به کشیشی است. با این وجود، این جوان حساس و عمیقا مذهبی که در سال 1962 در سیراکیوز نیویورک به دنیا آمد، قرار بود به یکی از پردرآمدترین و پرتقاضاترین بازیگران تاریخ سینما تبدیل شود.

راهنمای مطالعه : مدونا کیست

 تام تنها پسر (از میان چهار فرزند) والدین عشایری، مری لی (فایفر)، معلم آموزش ویژه، و توماس کروز ماپوتر سوم، مهندس برق است. پدر و مادرش هر دو اهل لوئیزویل، کنتاکی بودند و او اصالتاً آلمانی، ایرلندی و انگلیسی دارد. 


 تام جوان دوران کودکی خود را همیشه در حال حرکت گذراند و در سن 14 سالگی در 15 مدرسه مختلف در ایالات متحده و کانادا تحصیل کرده بود. او سرانجام به همراه مادرش و همسر جدیدش در گلن ریج، نیوجرسی ساکن شد.

تام کروز


 در دوران دبیرستان، تام می خواست کشیش شود، اما خیلی زود به بازیگری علاقه پیدا کرد و برنامه های کشیش شدن را رها کرد، مدرسه را رها کرد و در سن 18 سالگی راهی نیویورک و یک حرفه احتمالی بازیگری شد.

 15 سال آینده زندگی او پر از افسانه است. او اولین فیلم خود را با یک نقش کوچک در عشق بی پایان (1981) انجام داد و از همان ابتدا جذابیت غیرقابل انکاری را برای تماشاگران مرد و زن به نمایش گذاشت.

 تام کروز با ظاهری زیبا و لبخندی کاریزماتیک، در عرض 5 سال در برخی از فیلم های پرفروش دهه 1980 بازی کرد، از جمله تاپ گان (1986). رنگ پول (1986)، مرد بارانی (1988) و متولد چهارم ژوئیه (1989).

 در دهه 1990 او یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان بود که به طور متوسط 15 میلیون دلار در فیلم های موفقی مانند مصاحبه با خون آشام: داستان های خون آشام (1994)، ماموریت: غیرممکن (1996) و جری مگوایر (1996) به دست آورد.

1996)، که برای آن نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. بزرگترین فرنچایز تام کروز، Mission Impossible نیز در کل 3 میلیارد دلار در سراسر جهان به دست آورده است.

 تام کروز نیز علاقه زیادی به تهیه کنندگی از خود نشان داده است و بزرگترین تولیدکننده او فرنچایز Mission Impossible است.

 در سال 1990 او اعتقادات مذهبی کاتولیک خود را کنار گذاشت و کلیسای ساینتولوژی را پذیرفت و مدعی شد که آموزه های ساینتولوژی او را از نارساخوانی که در تمام زندگی اش رنج می برد درمان کرده است.

 تام کروز، مردی مهربان و متفکر که به خاطر شفقت و سخاوتش مشهور است، یکی از محبوب‌ترین اعضای جامعه سینماست. او تا سال 2001 با بازیگر نیکول کیدمن ازدواج کرد.

 توماس کروز ماپوتر چهارم در واقع راه درازی را از سرگردانی های تنهایی دوران جوانی خود طی کرده تا به یکی از بزرگترین ستاره های سینما تبدیل شود.

بت بازیگری او پل نیومن است. با خوشحالی کروز، آنها در طول کار بر روی رنگ پول (1986) دوستان خوبی شدند. نیومن او را وارد مسابقه کرد و کروز در نهایت در تیمش مسابقه داد.

برای کمک به قربانی اصابت کرد و قبوض بیمارستان را پرداخت کرد. قربانی، بازیگر مشتاق برزیلی هلویزا ویناس (1996) بود.

او پس از افتتاحیه جوایز اسکار در سال 2002 باقی نماند زیرا نوبت او بود که از فرزندانش و همسر سابقش نیکول کیدمن مراقبت کند.

 بنا بر گزارش ها، او پس از افتتاحیه تئاتر کداک را از پشت دری ترک کرد و به خانه رفت تا با بچه هایش کانر و ایزابلا بقیه مراسم را از تلویزیون تماشا کند.

اصرار دارد بسیاری از بدلکاری های خودش را در فیلم هایش انجام دهد، از جمله بالا رفتن از نمای بیرونی برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، در طول فیلمبرداری Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011)، و رانندگی در حین تعقیب و گریز ماشین در جک. ریچر (2012).

کروز برای Mission: Impossible II (2000) حدود 75 میلیون دلار به دست آورد. او این کار را با رد کردن هر گونه دستمزد اولیه انجام داد، زیرا در عوض، قراردادی پشت سر گذاشت که 30 درصد از درآمد ناخالص فیلم را برای هر دو وظیفه تهیه کنندگی و بازیگری به دست آورد.

تام کروز

اولین بازیگر تاریخ که در پنج فیلم متوالی 100 میلیون دلار در ایالات متحده فروش کرد: چند مرد خوب (1992)، شرکت (1993)، مصاحبه با خون آشام: داستان های خون آشام (1994)، ماموریت: غیرممکن (1996) ) و جری مگوایر (1996).

ویژگی ها و ظاهر خوب او الگوی شخصیت دیزنی علاءالدین (1992) بود.

از سال 2001 تا 2004 با همبازی پنه لوپه کروز (2001) با Vanilla Sky (2001) زندگی کرد.

در بیست سال گذشته از اولین درآمد صد میلیون دلاری او (تاپ گان (1986))، تنها شش فیلم او نتوانسته اند به آن جایگاه دست یابند.

در ۱۴ سالگی در حوزه علمیه ثبت نام کرد تا کشیش شود. بعد از یک سال ترک تحصیل کرد.

تام بازیگر بروک شیلدز را در خانه اش ملاقات کرد و شخصاً از او به دلیل انتقاد از او در سال 2005 در مورد استفاده از داروهای تجویزی برای غلبه بر افسردگی پس از زایمان عذرخواهی کرد. بروک که از این ژست متاثر شد، عذرخواهی او را پذیرفت.

او یک بار رکوردی را با تام هنکس به عنوان بازیگر بازی در متوالی ترین فیلم های 100 میلیون دلاری (7) به اشتراک گذاشت. ویل اسمیت که در سال 2008 به رتبه هشتم رسید، از هر دو پیشی گرفت.

امیلیو استیوز در مراسم عروسی خود با میمی راجرز به عنوان بهترین مرد خدمت کرد.

اجازه نمی دهد از شباهت او در بازی های ویدیویی یا برای فیگورهای اکشن استفاده شود.

در 3 آوریل 2013، دولت ایرلند در دوبلین، ایرلند، گواهی میراث ایرلندی را به تام اهدا کرد. ریشه های ایرلندی او به 840 سال قبل از ورود لرد نورمن استرانگبو به ایرلند بازمی گردد.

 شوالیه‌های خانواده تام جزو اولین موج‌های انگلو-نورمن بودند که بین سال‌های 1169 تا 1176 به ایرلند حمله کردند.

از آنجایی که سرزمین‌های خانواده‌ها مستقیماً در اختیار پادشاه بودند، آنها مستأجران سلطنتی بودند و در اوایل دهه 1200، خانواده دو کروز بارون در این کشور بودند. ایرلند.

 سر موریس کرویز، شوالیه ای که در سال 1216 درگذشت، جد مستقیم خانواده تام است. 

یکی از زمین هایی که آنها در اختیار داشتند، هالیوود در شمال کانتی دوبلین نام داشت. آنها همچنین زمینی در میث داشتند. محله مدنی Cruicetown (در محله Nobber) به نام آنها نامگذاری شد.

با فهرستی چشمگیر از فیلمسازان چیره دست کار کرده است: استنلی کوبریک، مارتین اسکورسیزی، برایان دی پالما، فرانسیس فورد کاپولا، الیور استون، ریدلی اسکات،

 تونی اسکات، پل توماس اندرسون، کامرون کرو، مایکل مان، رابرت ردفورد، راب راینر و استیون. اسپیلبرگ

هر سه همسر سابقش وقتی از او طلاق گرفتند 34 سال داشتند.

شکایتی 100 میلیون دلاری برای افترا علیه مایکل دیویس، مردی که ظاهراً پیشنهاد فروش نوارهای ویدئویی از رابطه جنسی خود با این بازیگر را داده بود، تنظیم کرد.

تام کروز و اکبر عبدی


 این دادخواست دیویس را متهم می کند که این اظهارات را "به منظور صدمه زدن به شاکی و کسب تبلیغات گسترده برای خود" بیان کرده است.

در سال 1994، تام مجوز خلبانی خود را در شمال تورنتو در مارکهام، انتاریو، کانادا دریافت کرد.

هم تام کروز و هم وینگ ریمز تنها بازیگرانی هستند که از سال 1996 تا 2015 در هر پنج قسمت از مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» ظاهر شده‌اند.

با دو بازیگر زن که نقش عشق بتمن را بازی می کردند ازدواج کرده است. نیکول کیدمن از بتمن برای همیشه (1995) و کیتی هولمز از بتمن آغاز می کند (2005).

او پس از از دست دادن جایگاه خود در یک تیم کشتی دبیرستانی به دلیل آسیب دیدگی زانو به بازیگری روی آورد.

صاحب یک موستانگ جنگ جهانی دوم P-51 موستانگ "مونتانا میس" است.

هنگام حضور در اولین نمایش جنگ جهانیان (2005) در لندن، در یک مصاحبه شوخی به صورتش آب پاشیده شد. عکس العمل او در مقابل دوربین سختگیرانه بود، اما نه تند. متهم به ضرب و جرح متهم شد.

برای نقش هوارد کیچ در فیلم هری و پسر (1984) به تست بازیگری رفت. او این نقش را دریافت نکرد، اما کارگردان، پل نیومن، او را به یاد آورد و تصمیم گرفت که کروز را برای فیلم رنگ پول (1986) بخواهد.

با وجود اینکه سریال Mission: Impossible سریال اکشن اوست، اما او هرگز در فیلم اصلی اسلحه شلیک نمی کند.

اخیراً یک خانه قدیمی در شهرستان جنگل بیلتمور، شهری در محدوده شهر اشویل، کارولینای شمالی، بازسازی شده است.

(27 آبان 1385) هر چند رسمی کردند قبل از ازدواج آنها در لس آنجلس، او و کیتی هلمز عروسی خود را در قلعه Odescalchi در Bracciano، ایتالیا جشن گرفتند.

 این مراسم توسط یک وزیر ساینتولوژی در مقابل بیش از 150 اقوام و دوستان از جمله سوپراستارهای هالیوود مانند جیم کری، جان تراولتا، کلی پرستون، راسل کرو، ویل اسمیت، جادا پینکت اسمیت، ریچارد گیر، بروک شیلدز، جنیفر لوپز، اجرا شد.

مارک آنتونی و کوچه کرستی. تهیه کننده اپرای پاپ ایتالیایی آندره آ بوچلی به تازه عروسان سرنا داد.

از چتربازی، غواصی و خلبانی با هواپیمای شیرین کاری Pitts Special S-2B لذت می برد.

خواستگاری کیتی هلمز در برج ایفل در پاریس

رنه زلوگر هنگام دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم کوهستان سرد (2003) از او در سخنرانی دریافت اسکار تشکر کرد.

شخصیت او ستوان دانیل کافی در چند مرد خوب (1992) بر اساس زندگی واقعی نیروی دریایی ایالات متحده JAG، دونالد مارکاری بود که اکنون به عنوان وکیل با مارکاری، روسوتو و اسپنسر پی سی کار می کند. در چساپیک، ویرجینیا.

(2 دسامبر 2007) اگرچه تیراندازی به والکری (2008) به دلیل عضویتش در ساینتولوژی در آلمان جنجال به پا کرد، او در جوایز بامبی برای "شجاعت" جایزه دریافت کرد.

 دسته‌ای که به تازگی توسط سازمان‌دهندگان برای تجلیل از او به دلیل "مقابله کردن" ایجاد شده است. داستانی که پیش از این هرگز توسط هالیوود پوشش داده نشده بود. این تصمیم همچنین مورد انتقاد شدید روزنامه نگاران و سیاستمداران قرار گرفت.

در کودکی، دوستان خواهرش لی آن از او به عنوان تمرین بوسیدن استفاده می کردند.

برای نقش اصلی در ماتریکس (1999) که به کیانو ریوز رسید، در نظر گرفته شد.

انجمن روز یادبود ژاپن، 6 اکتبر 2006 را "روز تام کروز" اعلام کرد.

در ابتدا قرار بود در Enemy of the State (1998) بازی کند، اما درگیری های برنامه ریزی با چشمان کاملا بسته (1999) او را مجبور کرد که فیلم را از دست بدهد. نقش او به ویل اسمیت رسید.

در سال 2010 به مجله People فاش شد که اولین مورد علاقه اش اینگرید برگمن در فیلم بدنام (1946) بود. او پس از اینکه او را در فیلم ملکه سفید (2013) دید، ربکا فرگوسن، شبیه به اینگرید برگمن، را به عنوان همبازی خود در فیلم ماموریت غیرممکن - ملت سرکش (2015) انتخاب کرد. شخصیت فرگوسن در «ملت سرکش» درست مانند شخصیت برگمن در کازابلانکا (1942) ایلسا نام دارد.

او دو فرزند خوانده با نیکول کیدمن دارد: ایزابلا جین کروز (متولد 22 دسامبر 1992) کانر آنتونی کروز (کانر کروز) (متولد 17 ژانویه 1995).

او در یکی از فیلم‌هایی ظاهر شده است که توسط کتابخانه کنگره برای ثبت ملی فیلم به عنوان «فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی» مهم انتخاب شده است: تاپ گان (1986).

توسط همسر سابقش میمی راجرز به ساینتولوژی معرفی شد.

در مراسم تشییع جنازه پرنسس دایانا به همراه همسرش نیکول کیدمن شرکت کرد.

سال های تولد همسران او 11 سال با یکدیگر تفاوت دارد: میمی راجرز در سال 1956، نیکول کیدمن در سال 1967 و کیتی هلمز در سال 1978 به دنیا آمدند.

او و همسر سابقش نیکول کیدمن سه فیلم را با هم ساختند: روزهای تندر (1990)، دور و دور (1992) و چشمان کاملا بسته (1999). آنها در صحنه فیلم Days of Thunder (1990) با هم آشنا شدند.

در حین فیلمبرداری Days of Thunder (1990) در سرعت بین المللی Daytona، او یکی از اتومبیل های تحقیق و توسعه Hendricks Motorsports را در اطراف پیست رانندگی کرد. بهترین زمان ثبت شده یک دور با سرعت 205 مایل در ساعت بود.

زمانی در اتاوا، انتاریو، کانادا زندگی می کرد و در همان دبیرستان برایان آدامز تحصیل می کرد.

با چر و سوفیا ورگارا.

9 بازیگر تاکنون برای بازی در فیلمی با همبازی تام کروز نامزدی اسکار شده اند. پل نیومن، مری الیزابت مسترانتونیو، داستین هافمن، جک نیکلسون، هالی هانتر، کوبا گودینگ جونیور، کن واتانابه، جیمی فاکس و رابرت داونی جونیور.

انتخاب اصلی برای نقش تام ریپلی در فیلم آقای ریپلی با استعداد (1999) بود.

حضور او در ماه مه 2005 در نمایش اپرا وینفری (1986) توسط مجله TV Guide به عنوان شماره 1 "سلبریتی Meltdown Ever" انتخاب شد.

در طول فیلمبرداری روزهای تندر (1990) در فلوریدا در روز مادر، تام مادرش را به یک اکسپدیشن چتربازی برد که در آنجا در DeLand (FL) در حال تمرین بود، جایی که هر دو پشت سر هم پریدند و کل فرود را روی ویدیو ضبط کردند.

 هیچ کس در خانواده او هرگز در مورد غواصی برنامه ریزی شده صحبت نکرد تا زمانی که هر یک از آنها یک نسخه فدرال اکسپرس از نوار VHS دریافت کردند.

می گوید آسمان وانیلی (2001) بهترین فیلمی است که او ساخته است.

ایده او این بود که سه نمایش اول فیلم را برای Edge of Tomorrow (2014) در یک روز انجام دهد. همبازی او امیلی بلانت گفت که برای او سخت تر است زیرا برای هر کدام به لباس، آرایش و مدل موی متفاوتی نیاز داشت.

 در حالی که تنها چیزی که او نیاز داشت یک کت و شلوار جدید بود، اما همچنان گفت که آنها بسیار سرگرم کننده هستند. یکی از اولین نمایش ها ساعت 5 صبح بود و خیس بود. کارگردان داگ لیمان گفت که این گواهی بر قدرت ستاره ای کروز بود.

برای اولین نمایش فیلم در لندن، کروز هلیکوپتری را در میدان ترافالگار فرود آورد.

گفته می شود که از طرفداران پرشمار سیمپسون ها (1989) است. با این حال، او دو بار نقش مهمان را رد کرده است. یک بار برای بخشی از "تام" که به طور خاص برای او نوشته شده بود، در  Brother from the Same Planet (1993) (در نهایت توسط فیل هارتمن معمولی صداگذاری شد.

 و دیگری در کنار همسرش نیکول کیدمن در When You Dish Upon a Star. (1998) (در نهایت توسط زوج آن زمان الک بالدوین و کیم بسینجر صداگذاری شد).

صنوبر گیلرمو دل تورو بود اولین انتخاب برای نقش Stacker Pentecost در Pacific Rim (2013) بود، اما کروز به دلیل تضاد برنامه با Oblivion (2013) رد کرد. به جای آن ادریس البا انتخاب شد.

متولد توماس ماپوتر سوم (15 اکتبر 1934 - ژانویه 1984)، مهندس برق، و همسرش مری لی فایفر (22 سپتامبر 1936 - فوریه 2017)، معلم آموزش ویژه.

تنها بازیگری است که با تمام کارگردانان زیر کار کرده است. الیور استون در متولد چهارم ژوئیه (1989)، مارتین اسکورسیزی در رنگ پول (1986)، استنلی کوبریک در چشمان کاملا بسته (1999) و استیون اسپیلبرگ در گزارش اقلیت (2002).

Mission: Impossible (1996) در مجموع 70 میلیون دلار با درصدی از درآمد ناخالص به او هدیه داد.

او در هشت فیلم نقش یک سرباز را بازی کرده است: تپ (1981)، تاپ گان (1986)، متولد چهارم ژوئیه (1989)، چند مرد خوب (1992)، آخرین سامورایی (2003)، والکری (2008) جک ریچر. (2012) و لبه فردا (2014).

زمانی که او با پل نیومن در فیلم رنگ پول (1986) کار می کرد، گفتگوهای زیادی با این بازیگر فعال سیاسی داشت. افزایش آگاهی حاصل از آن او را از بازیگری که لحن جنجالیستی تاپ گان (1986) را نادیده می‌گرفت.

 به بازیگری تبدیل کرد که فیلمی با لحن قوی ضدجنگ به نام متولد چهارم ژوئیه (1989) را برای مقابله با سهمش در این فیلم انتخاب کرد. فیلم قبلی

او در 16 اکتبر 1986 در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود در بلوار هالیوود 6912 در هالیوود کالیفرنیا یک ستاره دریافت کرد.

تام و کیتی هلمز والدین سوری کروز شدند که در 18 آوریل 2006 در لس آنجلس، کالیفرنیا به دنیا آمد. سوری 7 پوند وزن داشت. 7 اونس و 20 اینچ بود.

او در طول ساخت فیلم Taps (1981) با شان پن و تیموتی هاتون دوستان خوبی شد.

دوستان خوبی با: استیون اسپیلبرگ، ویل اسمیت، دیوید بکهام، بن استیلر، آدام سندلر و جیمی فاکس.

با خواهرش کاس و سه فرزندش در لس آنجلس، کالیفرنیا زندگی می کند.

کروز تمام شیرین کاری های خود را در Edge of Tomorrow (2014) انجام داد. داگ لیمن احساس می کرد که می تواند از آن حرفه ای شگفت انگیز بسازد.

برای سال 1988، او اولین بازیگری شد که در هر دو برنده اسکار بهترین فیلم، مرد بارانی (1988) و رازی "برنده" سال برای بدترین فیلم، کوکتل (1988) تمایز بازی کرد.

در سال 2002 بر روی لبخند پر زرق و برق و میلیون دلاری خود برای اصلاح نیش نادرست خود استفاده کرد.

به دلیل دوستی با دیوید بکهام، او طرفدار باشگاه فوتبال اسپانیایی رئال مادرید شد.

همه همسران سابق او به طور قابل توجهی بلندتر از او هستند: میمی راجرز 5.8 1/2 اینچ (1.74 متر)؛ نیکول کیدمن 5.11 اینچ (1.80 متر) است. و کیتی هولمز 5'9 اینچ (1.75 متر) است در حالی که خودش 5'7 اینچ (1.70 متر) است.

سه خواهر دارد: ماریان، لی آن دو وته و کاس. لی آن در سال 2004 پس از اینکه پت کینگزلی را ترک کرد و در سال 2005 آن را ترک کرد تا بر روی امور تولید شرکت تولید کننده خود تمرکز کند، تبلیغاتی او شد.

در 29 ژوئن 2012 اعلام شد که پس از پنج سال زندگی مشترک، کروز و همسرش کیتی هلمز به دلایل شخصی و خصوصی از هم جدا می شوند.

او و جک نیکلسون تنها بازیگرانی هستند که با استنلی کوبریک و مارتین اسکورسیزی کار کرده‌اند.

برای نقش اصلی در پایان روزها (1999) در نظر گرفته شد که به آرنولد شوارتزنگر رسید.

طرفداران بزرگ او خود را "کروز" می نامند.

در هر دو فیلم Rain Man (1988) و The Firm (1993)، او مردی را با برادر بزرگ‌تری به نام ریموند به تصویر می‌کشد که به او کمک می‌کند تا از یک محیط محدود خلاص شود.

در سال 2022، نیویورک تایمز کروز را "آخرین ستاره فیلم واقعی هالیوود" نامید، اشاره ای به این که او یکی از تنها بازیگران اصلی سینما است که پروژه هایش منحصراً در سینماها نمایش داده شده است.

 و او هرگز برای تلویزیون یا رسانه های جریانی بازی نکرده است.

دو سگ به نام های باسیل و موری و یک گربه به نام هاروی دارد.

در 25 ژانویه 2009، او برای اولین بار از مسکو، روسیه بازدید کرد. او به مطبوعات گفت که از کودکی همیشه آرزوی بازدید از شهر را داشته است.

 او در ریتز کارلتون معتبر اقامت کرد که مناظر وسیعی از میدان سرخ، تئاتر بولشوی و موزه تاریخ ارائه می‌داد.

مادرش مری لی ساوث در خواب درگذشت.

مجله تایم زمانی او را به عنوان "کریستوفر ریو با چهره نوزاد" توصیف کرد.

مدت کوتاهی در دبیرستان سنت خاویر در لوئیزویل، کنتاکی شرکت کرد و برای مجله پیک لوئیزویل کار کرد.

(22 اوت 2006) سامنر رداستون، رئیس Viacom از طریق "وال استریت ژورنال" اعلام کرد که شرکت تابعه Viacom' Paramount در حال فسخ قرارداد توسعه خود با Cruise پس از 14 سال است.

ردستون گفت که این شرکت به دلیل عملکرد ناقص Mission: Impossible III (2006) (که انتظار می‌رفت 100 تا 150 میلیون دلار بیشتر از آن درآمد داشته باشد) قرارداد خود را با کروز فسخ کرد.

کارشناسان سینما تا حدودی از این اعلام شگفت زده شدند، زیرا کروز همچنان برترین باکس آفیس در آمریکای شمالی است و گاو پول نقد پارامونت بود.

 طبق گزارش‌ها، فیلم‌های کروز 32 درصد از درآمد پارامونت پیکچرز در شش سال گذشته را به خود اختصاص داده است و او برای هفتمین بار توسط انتشارات کویگلی در سال 2005 به عنوان برنده جایزه برتر باکس آفیس انتخاب شد.

 با کروز، پارمبلغی به مطبوعات درز کرد که ارزش این معامله سالانه 10 میلیون دلار بود. با این حال، قرارداد توسعه در واقع 3 میلیون دلار در سال بود.

 در زمان اعلام این خبر، کروز و مشاورانش در حال بررسی پیشنهاد جدید 2 میلیون دلاری پارامونت در سال بودند که رداستون این بمب را رها کرد.

 این خبر باعث گمانه‌زنی‌هایی شد مبنی بر اینکه پول نقد پارامونت تمام شده است زیرا طبق گزارش‌ها به سایر شرکای توسعه‌ای که با آنها معامله می‌کند گفته است که از پول نقد خود برای بقیه سال استفاده کنند، با این شرط که در سال 2007 بازپرداخت خواهند شد.

هنوز صاحب یک موستانگ P-51D است، اما هنر بینی را از "مونتانا خانم" به "کیت مرا ببوس" تغییر داد. هواپیما به ندرت بیرون از آویز دیده می شود.

در سال 2007، مجله فوربس درآمد سالانه او را 31 میلیون دلار تخمین زد.

اعلام کرد که رابطه او با پنه لوپه کروز در ژانویه 2004 به پایان رسیده است.

طبق گزارش مجله فوربس، به ازای هر دلاری که او دستمزد می گرفت، فیلم های کروز به طور متوسط 11 دلار درآمد ناخالص داشتند.

طبق نظرسنجی سالانه انتشارات Quigley از غرفه داران فیلم، 18 بار در فهرست 10 نظرسنجی برتر ستاره های پولساز قرار گرفته است.

 او با هجدهمین حضور خود در فهرست باکس آفیس، از رتبه چهارم با پل نیومن (17 حضور در لیست) به جایگاه سوم با گری کوپر رفت. جان وین با 25 حضور در لیست 10 برتر، شماره 1 لیست تمام دوران است و پس از آن کلینت ایستوود با 21 حضور در لیست قرار دارد. گری کوپر سه نفر اول را تکمیل می کند. با توجه به سن کم و محبوبیت مداوم، می توان تصور کرد که در عرض 10 سال، او به عنوان قهرمان شماره 1 باکس آفیس از وین پیشی بگیرد.

از سال 2023، در 5 فیلم نامزد بهترین فیلم اسکار ظاهر شد: مرد بارانی (1988)، متولد چهارم ژوئیه (1989)، چند مرد خوب (1992)، جری مگوایر (1996)، و تاپ تفنگ: ماوریک (2022). مرد بارانی (1988) در این رده برنده شد.

تحصیل درام را در خانه نمایش معتبر محله، همراه با استودیوی بازیگران، دانشگاه نیوسکول، نیویورک.

هنگامی که او در مصاحبه ای ادعا کرد که ساینتولوژی او را از نارساخوانی درمان کرده است، در جامعه پزشکی سر و صدایی به پا کرد (1992).

او در فیلم هایی در مقابل چهار کارگردان که فیلم های او را نیز کارگردانی کرده اند ظاهر شده است. سیدنی پولاک کارگردان فیلم The Firm (1993) در فیلم Eyes Wide Shut (1999) ظاهر شد.

پل توماس اندرسون، کارگردان فیلم Magnolia (1999)، در فیلم Minority Report (2002) به عنوان یک فرد دیگر ظاهر شد.

 گزارش اقلیت (2002) کارگردان استیون اسپیلبرگ در Vanilla Sky (2001) و آستین پاورز در Goldmember (2002) ظاهر شد. کامرون کرو، کارگردان جری مگوایر (1996) و آسمان وانیلی (2001) در گزارش اقلیت (2002) ظاهر شد.

در برنامه «فیلم نهایی» کانال 4 آمده است که از نظر مخاطبان سینمای بریتانیا به جای درآمد، موفق ترین فیلم کروز در بریتانیا، آستین پاورز در گلدمبر (2002) بود.

برای نقش اصلی فیلم Crimson Tide (1995) در نظر گرفته شد که به دنزل واشنگتن رسید.

پدر تام یک چهارم اصالتاً ایرلندی و نیمی آلمانی بود و بقیه انگلیسی و ولزی بودند که به دوران استعمار آمریکا برمی گشت. مادر تام سه هشتم آلمانی و پنج هشتم ایرلندی داشت.

هنگام حضور در یک مدرسه علمیه فرانسیسکن در سینسیناتی، او آرزو داشت که کشیش شود.

در دبیرستان گلن ریج در نیوجرسی حضور یافت و فارغ التحصیل شد.

او در دو فیلم درام در دانشکده حقوق هاروارد حضور داشته است: چند مرد خوب (1992) و شرکت (1993).

نام Mapother مانند "MAY bother" تلفظ می شود، فقط با یک P.

در فیلم، مرد بارانی (1988)، شماره "3762" که روی شیشه جلوی ماشین دیده می شود، تولد تام است - 3 ژوئیه 62.

برای فیلم چشمان کاملا بسته از او خواسته شد که 95 عکس از در عبور کند.

امیلی بلانت فکر می‌کرد که کار با کروز در لبه فردا (2014) سرگرم‌کننده بود، زیرا فیلمبرداری چالش برانگیزی بود و پوشیدن لباس‌های بیرونی هر روز سخت بود.

تولد 43 سالگی خود را در باکس آفیس تعطیلات با جنگ جهانیان (2005) جشن گرفت.

او تنها بازیگری است که هم با استیون اسپیلبرگ و هم با استنلی کوبریک کار کرده است.

Resurrected United Artists همراه با مدیران Metro-Goldwyn-Mayer برای تولید و بازی در برخی از پروژه های این شرکت.

در طول فیلمبرداری در Edge of Tomorrow (2014)، امیلی بلانت یک شب کروز و داگ لیمان را برای کارائوکه بیرون آورد. او با دیدن لیمان در آن نور متفاوت، او را به وحشت انداخت.

در سال 1998 جایزه جان هیوستون را برای حقوق هنرمندان دریافت کرد.

او با 8 برنده اسکار بهترین کارگردانی کار کرده است: فرانسیس فورد کاپولا، مارتین اسکورسیزی، بری لوینسون، الیور استون، ران هاوارد، سیدنی پولاک، استیون اسپیلبرگ و رابرت ردفورد.

او در دو فیلم با آهنگ "Iko Iko" در موسیقی متن آن بازی کرد: مرد بارانی (1988) توسط ستاره های خوشگل و ماموریت: غیرممکن II (2000) توسط زاپ ماما.

در سال 1974، زمانی که کروز 12 ساله بود، والدینش طلاق گرفتند.

Sky Movies در سال 2015 یک کانال کامل را به فیلم های او اختصاص داد که اولین بار در جهان بود.

در نظرسنجی سالانه انتشارات کوئیگلی از غرفه‌داران فیلم، به‌عنوان ستاره شماره یک پول‌ساز برتر باکس آفیس معرفی شد که هفت بار بین سال‌های 1986 تا 2005 رکورددار شد.

در سال 2005 به عنوان برترین قهرمان باکس آفیس شناخته شد. کروز یک عنوان جلوتر از تام هنکس، که شش بار در گیشه شماره یک قرار گرفته است.

بینگ کرازبی و برت رینولدز هر دو به مدت پنج سال متوالی شماره 1 شدند، و کلینت ایستوود نیز پنج بار، اما غیر متوالی، رتبه اول را کسب کرده است.

برای نقش اصلی Reign Over Me (2007) در نظر گرفته شد که به آدام سندلر رسید.

امیلی بلانت در اولین نمایش فیلم Edge of Tomorrow (2014) تام کروز را یک کتی چتی نامید.

در سال 2000، او حق نمایش فیلم "Heartswap"، کتاب سلیا بریفیلد در مورد تعویض شریک را برای همسرش، نیکول کیدمن، خرید تا در آن بازی کند.

به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون برای مجلس سنای ایالات متحده همراه با همسرش نیکول کیدمن (2000) اهدا شد.

ناپدری فرزندانش ایزابلا و کانر کیت اوربان است

به بهترین لباس پوشیدن ستاره فیلم مرد.

نقش اصلی در فیلم Footloose (1984) به او پیشنهاد شد، اما آن را رد کرد تا در فیلم All the Right Moves (1983) بازی کند.

او توسط اینترتینمنت ویکلی به عنوان سی و یکمین ستاره بزرگ سینما در تمام دوران انتخاب شد.

زمانی که دانشجوی مدرسه تئاتر محله بود، یکی از دوره های خود را زیر نظر استاد بازیگر افسانه ای سنفورد مایزنر مطالعه کرد.

در سال 2006 قبل از رولینگ استونز و اپرا وینفری در صدر فهرست "100 سلبریتی برتر" مجله فوربس قرار گرفت.

تام کروز که در نهایت به ری لیوتا رسید.

یکی از طرفداران پر و پا قرص جوس استون خواننده بریتانیایی است.

او در شش فیلم ماسک زده است. در تمام سه فیلم اول ماموریت غیرممکن، چشمان کاملا بسته (1999)، آسمان وانیلی (2001) و گزارش اقلیت (2002)، که در آن تزریقی که چهره او را مخدوش می کند، می تواند به عنوان یک ماسک آینده نگر در نظر گرفته شود.

به موسسات خیریه مانند The Ashley Flint Fund، The Sunami Relief Fund، Themoms.biz Diabetes Fund، کمپین هیلاری کلینتون و کلیسای ساینتولوژی کمک کرده است.

در خانه نمایش محله در شهر نیویورک حضور یافت.

با خواهرزاده اش، دختر لی آن دو وته، فارغ التحصیل از مدرسه دلفیان صحبت کرد.

اولین انتخاب برای فیلم بالیوود Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995) بود، زمانی که قرار بود به زبان انگلیسی ساخته شود. این نقش در نهایت به شاهرخ خان رسید.

مجله پریمیر او را به عنوان شماره 3 برترین ستاره سینمای تمام دوران در ویژگی ستاره‌ها در صورت فلکی ما قرار داد.

او و کیتی هلمز به ماه عسل در مالدیو رفتند.

دختر او سوری کروز در همان بیمارستان در همان تاریخی به دنیا آمد که دختر بروک شیلدز، گرییر هنچی. او با بروک شیلدز به خاطر استفاده از داروهای ضد افسردگی برای درمان افسردگی پس از زایمانش به شدت با او مخالفت کرد.

با مربی مشهور بازیگری فیل گوشی در مدرسه تئاتر محله پلی هاوس نیویورک تحصیل کرد.

در مدرسه ابتدایی سنت رافائل فرشته در لوئیزویل، کنتاکی تحصیل کرد.

پسر عموی بزرگتر بازیگران ویلیام ماپوتر، کاترین ماپوتر و امی ماپوتر.

او نقش اعضای هر شاخه از ارتش ایالات متحده را بازی کرده است، به جز نیروی هوایی: او یک هوانورد نیروی دریایی در بازی Top Gun (1986)، عضو سپاه تفنگداران دریایی در متولد چهارم ژوئیه (1989)، وکیل مدافع نیروی دریایی در چند مرد خوب (1992) و یکی از اعضای ارتش در لبه فردا (2014).

برای نقش وینسنت مانچینی در پدرخوانده قسمت سوم (1990) در نظر گرفته شد.

انتخاب شده توسط مجله People به عنوان یکی از 50 زیباترین افراد جهان، دو سال متوالی، 1990، 1991 و سپس دوباره در سال 1997. او در سال 1990 "سکسی ترین مرد زنده" مجله People بود.

او و دوست دختر سابقش پنه لوپه کروز با هم در Vanilla Sky (2001) ظاهر شدند.

بهترین مرد در مراسم ازدواجش با کیتی هلمز بهترین دوستش دیوید میسکاویج بود.

از اواخر ژانویه تا اوایل فوریه 2009، او به همراه همسر، کتی هولمز و دختر، سوری، چند روز را در ریودوژانیرو، برزیل گذراند و در هتل معروف کوپاکابانا پالاس اقامت کرد.

 آنها برای تعطیلات (که شامل یک تور هلیکوپتری بر فراز ریو بود) و همچنین برای تبلیغ فیلم والکری (2008) در شهر بودند.

از کلاس اول تا سوم در مدرسه Packanack در وین، نیوجرسی شرکت کرد.

در سال 1992، «کروز/واگنر پروداکشنز» را با پائولا واگنر، کارگزار قدیمی، بنیان گذاشتند. شرکت آنها از زمان شکل گیری، تقریباً 3 میلیارد دلار در باکس آفیس به دست آورده است که با تولید افتتاحیه آنها «ماموریت غیرممکن» (1996) شروع شد.

در آهنگ "هرچند سیم" از یه صحبت شده است.

او ابتدا برای فیلم کوه سرد (2003) تحت تعقیب بود.

رتبه سوم در فهرست "100 ستاره برتر سینمای تمام دوران" مجله امپایر (بریتانیا).

در اولین نمایش بین المللی Valkyrie (2008) در رم، ایتالیا (28 ژانویه) شرکت کرد. مادرید، اسپانیا (27 ژانویه)؛ مسکو، روسیه (26 ژانویه)؛ آمستردام، هلند (22 ژانویه)؛ لندن، انگلستان (21 ژانویه)؛ برلین، آلمان (20 ژانویه) و سئول، کره جنوبی (18 ژانویه).

او همراه با همبازی اش، کامرون دیاز، برای مدت کوتاهی (کمتر از 24 ساعت) از ریودوژانیرو برزیل دیدن کرد تا آخرین فیلم خود، شوالیه و روز (2010) را در 6 ژوئیه 2010 تبلیغ کند.

برای نقش فرانک رابرتز در فیلم دونده هندی (1991) در نظر گرفته شد که به ویگو مورتنسن رسید.

رتبه 1 در مجله فوربس در فهرست افراد مشهور 100 Who Made Bank.

چند سال گذشته را در پروژه‌های فانتزی بودجه‌ای بزرگ مانند Oblivion (2013) و Edge of Tomorrow (2014) گذرانده است.

(17 ژوئن 2005) نامزد بازیگر زن کیتی هلمز.

باخت به الف پیتر بارتون بازیگر نقش اصلی فیلم The Powers of Matthew Star (1982).

داگ لیمن احساس می کرد که در تمام طول فیلمبرداری Edge of Tomorrow (2014) باید با تام کروز همگام باشد.

رتبه چهارم در بین 10 ستاره برتر باکس آفیس دهه 1990 تلویزیون استار.

قرار بود در نقش تام وارشاو در House of D (2004) بازی کند و به جای آن بازی War of the Worlds (2005) را انتخاب کرد.

در 28 ژانویه 2010، او آماندا لوندبرگ را به عنوان مدیر تبلیغاتی جدید خود استخدام کرد و جایگزین شرکت روابط عمومی Rogers & Cowan شد.

او و کیتی هلمز هر دو در مراسم عروسی خود آرمانی پوشیدند.

رتبه 14 در فهرست سالانه Power 100 مجله پریمیر در سال 2003. در سال 2002 رتبه 16 را کسب کرده بود.

در رتبه 7 در فهرست "10 پولساز برتر باکس آفیس سال 2007" قرار گرفته است.

در اولین نمایش Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011) در Cine Lagoon در ریودوژانیرو، برزیل در 14 دسامبر 2011 شرکت کرد.

وکیل او برت فیلدز است.

او نامزد تالار مشاهیر نیوجرسی 2017 در بخش هنرهای نمایشی شد.

رتبه 14 در فهرست "پاور 50" مجله پریمیر در سال 2006. در سال 2005 نیز رتبه 14 را کسب کرده بود. او بالاترین رتبه را در این لیست به دست آورد.

با کریستوفر مک کواری در Edge of Tomorrow (2014) و Mission: Impossible - Rogue Nation (2015) کار کرده است. هر دو در غرب لندن اتفاق می‌افتند.

در اولین نمایش Mission: Impossible III (2006) در پاریس، فرانسه شرکت کرد.

در رمانی که الهام‌بخش لبه فردا (2014) بود، نویسنده از کلمه والکری استفاده کرد و کروز در فیلمی به همین نام حضور داشت. همچنین شخصیت او در این کتاب موفق به دریافت جایزه والکری شد.

در اولین نمایش شوالیه و روز (2010) در سینماکس سانتافه در مکزیکو سیتی، مکزیک در 7 ژوئیه 2010 شرکت کرد.

در آهنگ "دبیرستان هرگز به پایان نمی رسد" از Bowling For Soup اشاره شده است.

در اولین نمایش Mission: Impossible III (2006) در توکیو، ژاپن شرکت کرد.

رتبه 18 در 100 پرطرفدارترین اخبار VH1

در 5 فوریه 2009 در اولین نمایش Valkyrie (2008) در مکزیکو سیتی، مکزیک شرکت کرد.

این فیلم ها در روز تولد او اکران شدند:

امانوئل رسوایی (1986) بیست و دومین امین خود

Die Hard 2 (1990) 28th

Terminator 2: Judgment Day (1991) 29th

Phenomenon (1996) 34th

روز استقلال (1996) 34th. نقشی به او پیشنهاد شد. اگر قبول می کرد این دومین فیلم او با عنوان «روز استقلال» بود. اولین او در چهارم ژوئیه (1989) متولد شد.

در آهنگ "Faudrait leur dire" از گروه رپ فرانسوی 3eme oeil ذکر شده است.

او همراه با کامرون دیاز در اولین نمایش شوالیه و روز (2010) در روپونگی هیلز در توکیو، ژاپن در 28 سپتامبر 2010 شرکت کرد.

رتبه 14 در فهرست Power 50 مجله پریمیر در سال 2005. او بالاترین رتبه را در این لیست به دست آورد.

توسط مجله امپایر به عنوان یکی از 100 ستاره جذاب تاریخ سینما انتخاب شد (#41).

در دومین جشنواره فیلم رم در ایتالیا حضور یافت.

متولد 3:06 بعد از ظهر (EDT).

روی جلد مجله W در کنار سوپرمدل های ابی لی و ادیتا ویلکویسیوت ظاهر شد.

در همان تاریخ با هانتر تایلو و توماس گیبسون متولد شد.

کروز ادعا می‌کند که تنها چهار تا شش ساعت در روز، برای ماه‌ها در حین فیلم‌برداری فیلم می‌خوابد.

منبع:https://www.imdb.com/name/nm0000129/?ref_=nmbio_ov_i

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بیوگرافی کامل رضا پیشرو + دلایل موفقیت

زندگی نامه کامل مارلون براندو + فهرست فیلم ها

بیوگرافی کامل مدونا + سال های فعالیت و همسران